OPŠTI USLOVI POSLOVANJA
1.POSTUPAK ZAKLJUČIVANJA UGOVORA O PRUŽANJU USLUGA
Preduzeće BIG TOURS DOO BEOGRAD (u daljem tekstu: BIG TOURS) pruža sledeće usluge: organizovanje jednodnevnih izleta u Srbiji i inostranstvu; pomoć turistima i posetiocima – delatnost turističkih vodiča; rezervacija prevoza, usluga smeštaja i ishrane, iznajmljivanje vozila, prisustvovanje sportskim događajima itd.; prodaja ulaznica za kulturne, sportske i zabavne događaje; prodaja putnih i paket aranžmana, usluga prevoza i smeštaja fizičkim licima ili poslovnim licima, kao i drugih usluga u skladu sa svojom delatnošću.
S obzirom da se prodaja usluga BIG TOURS-a odvija i na Internetu, usluga se može rezervisati putem onlajn servisa www.bigtours.net Shodno tome, ugovor o pružanju usluge (u daljem tekstu: Ugovor) se zaključuje elektronski između BIG TOURS-a. i klijenti (u daljem tekstu: Putnici). Ugovor se smatra sklopljenim u trenutku kada rezervaciju, za koju je Putnik prethodno podneo elektronsku prijavu, potvrdi BIG TOURS. Putnik slanjem upita za rezervaciju prihvata opis ponuđene usluge, koja kao takva čini sastavni deo Ugovora.
2. PRIJAVA, REZERVACIJA I PLAĆANJE
Putnik podnosi prijavu u pisanoj formi koristeći formular za elektronsku rezervaciju na sajtu www.bigtours.rs ili slanjem poruka na BIG TOURS profilu na društvenim mrežama kao što su TripAdvisor, Instagram, Facebook i druge ili slanjem pošte na e-mail adresu office@bigtours.rs i/ili pozivom na broj telefona naznačen na sajtu BIG TOURS-a. Ugovor se smatra sklopljenim u trenutku kada rezervaciju, za koju je Putnik prethodno podneo elektronsku prijavu, potvrdi BIG TOURS.
Prilikom registracije putnik mora platiti punu cenu usluge da bi rezervacija bila validna, osim ako u opisu usluge nije drugačije naznačeno. Plaćanje se vrši putem fakture na žiro račun koji BIG TOURS DOO ima kod OTP banke i Banke Intesa.
Ugovor proizvodi pravno dejstvo, ne samo u odnosu na putnika, već i u odnosu na druge korisnike BIG TOURS usluga za koje se putnik predstavio kao predstavnik grupe u trenutku popunjavanja prijave.
Online plaćanje platnom karticom putem interneta
Porudžbinu možete platiti putem Interneta platnim karticama MasterCard, VISA, Maestro, Dina koje podržavaju plaćanje preko Interneta.
Proverite kod banke koja je karticu izdala da li Vaša kartica podržava plaćanje preko Interneta.
Izjava da Big tours doo nije u sistemu PDV-a
Plaćanje putem linka (Pay by link)
Prilikom unosa podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenom (šifrovanom) obliku. Informacije o platnoj kartici trenutno nisu dostupne našem sistemu.”
S obzirom da svaka zemlja definiše Zakone o prometu roba i usluga, može se dogoditi da NEZAVISNO OD NAS neke službe obračunaju dodatne troškove na našu robu i usluge, (troškove poštarine, otvaranja i kontrole paketa, carine, ponovne dostave, promene adrese dostave i slično). Preporuka je da se pre poručivanja robe proveri da li postoje posebne zabrane za zemlju iz koje se porudžbina obavlja. Sve troškove po navedenom, snosi kupac”
„U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, [naziv IPM] je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro i Dinacard metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika platne kartice“.
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije/Vaša banka izdavalac, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu i one koju možete videti na vašem bankovnom izvodu. Hvala Vam na razumevanju.
All payments will be effected in Serbian currency – dinar (RSD). The amount your credit card account will be charged for is obtained through the conversion of the price in shown currency into Serbian dinar according to the current exchange rate of the Serbian National Bank. When charging your credit card, the same amount is converted into your local currency according to the exchange rate of credit card associations/your issuing bank. As a result of this conversion there is a possibility of a slight difference from the original price stated in our web site and your credit card bank statement. Thank you for your understanding.
3. OBAVEZE I PRAVA PRUŽAOCA USLUGA
• da izvrši rezervisanu i plaćenu uslugu u svim aspektima u skladu sa opisom usluge, au slučaju da ugovorena usluga nije izvršena, izvrši proporcionalnu naplatu stvarne razlika između cene ugovora i cene usluge umanjene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju Ugovora (u daljem tekstu: Smanjenje cene) na osnovu blagovremenih i obrazloženih pismenih prigovora – prigovora putnika u skladu sa zakonom i ovih Opšti uslovi poslovanja, osim ako je došlo do propusta u izvršenju Ugovora: krivicom putnika ili greškom trećeg lica koje nije direktno angažovano od strane pružaoca usluge za pružanje usluge, zbog prinude viši ili nepredviđeni događaji na koje BIG TOURS nije mogao ni na koji način da utiče i čije su posledice neizbežne uprkos vršenju dužne pažnje ili nekim drugim događajima koje BIG TOURS nije mogao da predvidi i prevaziđe;
• da u skladu sa dobrim poslovnim običajima u ovoj oblasti vodi računa o pravima i interesima putnika; • BIG TOURS ne snosi odgovornost za usluge koje putniku pružaju druga lica van okvira opisane usluge;
• da putniku izda potvrdu rezervacije koja sadrži sve elemente zaključenog Ugovora o usluzi.
4. PRAVA I OBAVEZE PUTNIKA:
• da proveri sve podatke na izdatoj potvrdi rezervacije i da istovremeno obavesti BIG TOURS u slučaju netačnih informacija;
• da se detaljno upoznaju, kao i da upoznaju sva lica navedena u Ugovoru, sa opisanom uslugom i da ukoliko putnik ima posebne zahteve koji nisu obuhvaćeni objavljenim opisom usluge, istakne ih pre sklapanja Ugovora;
• da samostalno obezbedi opcionu polisu putnog osiguranja, jer BIG TOURS ne obezbeđuje i ne snosi odgovornost za polise osiguranja;
• da plati ugovornu cenu usluge pod uslovima, u rokovima i na način predviđen zaključenim Ugovorom;
• da blagovremeno obezbedi tačne i potpune podatke i dokumente neophodne za organizovanje pružanja odabrane usluge i garantuje da on/ona, njegova dokumenta, prtljag i sl. ispunjavaju uslove koje su odredile naše tranzitne i odredišne zemlje (granica, carinski, sanitarni, monetarni i drugi propisi);
• putnik je odgovoran za svoje ponašanje tokom perioda za koji uslugu pruža BIG TOURS, i dužan je da nadoknadi svu štetu prouzrokovanu direktnim pružaocima usluga ili trećim licima kršenjem zakonskih i drugih propisa i ovih Opšti uslovi poslovanja;
• da odmah imenuje drugo lice da umesto njega koristi usluge BIG TOURS-a, da nadoknadi BIG TOURS-u stvarne troškove nastale zamenom putnika i da solidarno odgovara za neplaćeni deo ugovorene cene. Putnik garantuje za obaveze trećih lica prema BIG TOURS-u u slučaju zamene;
• da odmah i na licu mesta uloži obrazloženu reklamaciju predstavniku BIG TOURS-a;
• da se brine o svojim ličnim stvarima jer BIG TOURS nije zadužen da brine o ličnim stvarima putnika.
5. CENE I SADRŽAJ USLUGE:
Cene su objavljene na sajtu BIG TOURS-a u dinarima, a plaćanje se vrši preko platforme Pay by link, u iznosu naznačenom u opisu usluge osim ako nije drugačije dogovoreno. Cene su definisane u skladu sa poslovnom politikom BIG TOURS-a i ne mogu biti predmet reklamacije putnika.
Ugovorna cena obuhvata unapred ugovorenu i objavljenu uslugu, koja može biti kombinacija dve ili više od sledećih usluga prosečnog kvaliteta: prevoza, turističkog vođenja, pripreme i organizacije putovanja za koje utvrđenu cenu plaća putnik (u daljem tekstu: Turistički izlet). U cenu turističkog izleta nisu uračunati, ako nešto drugo nije posebno ugovoreno (u daljem tekstu: Poseban ugovor), troškovi: ishrane, putnog osiguranja, ličnih troškova i drugih troškova koji nisu naznačeni u opisu objavljenog turističkog izleta.
U cenu nije uključeno i BIG TOURS ne snosi odgovornost putniku za fakultativne i naknadno pružene usluge, koje pruža i naplaćuje direktni pružalac usluga, a koje nisu definisane objavljenim opisom turističkog izleta.
Plaćanje usluga se može izvršiti uplatom računa na žiro račun koji BIG TOURS DOO ima kod OTP banke i Banke Intesa.
6. PROMENA CENE I PRAVO PUTNIKA NA OTKAZ U SLUČAJU POVEĆANJA CENE
Cena usluge se utvrđuje i objavljuje na sajtu BIG TOURS-a za svaku pojedinačnu uslugu ili za kombinaciju usluga-turistički izlet, obavezujuća je za obe ugovorne strane i kao takva se ne može povećavati osim u slučajevima određenim zakonom.
BIG TOURS može zahtevati povećanje ugovorene cene usluge ako nakon sklapanja Ugovora, a pre pružanja ugovorene usluge, povećanje cene poveća direktni pružalac usluge, a to negativno utiče na povećanje cene. usluge BIG TOURS, kao i u drugim slučajevima predviđenim zakonom. BIG TOURS je dužan da o povećanju ugovorene cene odmah obavesti putnika elektronskim putem. U slučaju povećanja cene ugovora do 10%, nije potrebno posebno odobrenje putnika; međutim, u slučaju povećanja ugovorene cene za više od 10%, putnik ima pravo da: zahteva zamenu za sličnu uslugu iz ponude BIG TOURS bez dodatne naplate, ili raskine ugovor pismenim obaveštenjem bez naknade, u roku kraće od 48 sati od elektronskog obaveštenja BIG TOURSA o povećanju cene. Ako u razumnom roku ne dužem od 48 sati od elektronskog obaveštenja BIG TOURS-a o povećanju cene, putnik ne obavesti BIG TOURS pismenim putem da ne prihvata promenu ugovorene cene, smatraće se da putnik je prihvatio povećanje cene ugovora.
Naknadna sniženja cena usluga se ne odnose na već zaključene ugovore i ne mogu biti osnov za bilo kakvu reklamaciju od strane putnika na BIG TOURS.
BIG TOURS je ovlašćen da u svakom trenutku, u zavisnosti od tržišnih kretanja i sopstvene poslovne politike, snižava cenu paket aranžmana – koje smanjenje cene važi samo za naknadno zaključene ugovore osim za već zaključene ugovore i ne može biti osnov. za sva potraživanja prema BIG TOURS-u radi nadoknade eventualnih razlika u ceni.
7. OTKAZ ILI PROMENA RUTE TURISTIČKOG IZLETA
BIG TOURS može u potpunosti ili delimično otkazati turistički izlet u slučaju vanrednih okolnosti, bez obaveze plaćanja putniku bilo kakve štete ili bilo koje druge naknade.
BIG TOURS zadržava pravo promene datuma ili sata početka turističkog izleta, kao i pravo promene rute turističkog izleta ukoliko je to potrebno zbog trenutnih vremenskih uslova ili drugih vanrednih okolnosti, bez obaveze plaćanja štete putniku, ili bilo koje druge naknade.
BIG TOURS ne snosi odgovornost u slučaju promene rute izleta usled nepredviđenih okolnosti ili više sile.
BIG TOURS nije u obavezi da započne ili završi turističku ekskurziju, u slučaju da se bilo koji putnik koji putuje u grupi ponaša na tako neprikladan način da je nemoguće započeti ili završiti ekskurziju. U ovom slučaju, putnik koji je izazvao gore navedenu situaciju dužan je da BIG TOURS-u nadoknadi svu nastalu štetu.
„U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, [naziv IPM] je u obavezi da izvrši povraćaj isključivo putem VISA, EC/MC, Maestro i Dinacard načina plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca izvršiti refundaciju sredstava na račun korisnika platne kartice”.
8. OTKAZ OD STRANE PUTNIKA:
Putnik ima pravo da otkaže rezervisanu uslugu, o čemu je dužan da obavesti BIG TOURS putem elektronske pošte. Datum kada BIG TOURS primi e-mail o otkazivanju rezervisane usluge predstavlja osnov za obračun naknade koju će BIG TOURS naplatiti izraženu u procentima u odnosu na ukupnu cenu usluge koju putnik plaća:
10% ako se putovanje otkaže 44 do 30 dana pre početka pružanja usluge,
20% ako se putovanje otkaže 29 do 20 dana pre početka pružanja usluge,
40% ako se putovanje otkaže 19 do 15 dana pre početka pružanja usluge,
80% ako se putovanje otkaže 14 do 10 dana pre početka pružanja usluge,
90% ako se putovanje otkaže 9 do 6 dana pre početka pružanja usluge,
100 % ako se putovanje otkaže 5 do 0 dana pre početka pružanja usluge ili tokom pružanja usluge.
Promena ugovorenog mesta, datuma pružanja usluge, prevoznog sredstva, neplaćanje ugovorene cene i sl. smatra se otkazivanjem usluge od strane putnika.
Putnik je dužan da BIG TOURS-U nadoknadi samo stvarne troškove ili izdatke (troškove prevoza, organizacije usluga i sl.) ako je do otkazivanja došlo zbog: iznenadne bolesti putnika, njegovog/njenog supružnika, deteta, roditelja, brata ili sestre, usvojitelji i deca, smrt putnika, njegovog supružnika, deteta, roditelja, brata ili sestre, usvojitelja i dece, – poziv za učešće u vojnoj vežbi koji je primio putnik ili prirodna nepogoda ili vanredno stanje zvanično proglašeno od strane nadležnog organa države u koju se organizuje putovanje. Za te slučajeve putnik je dužan da BIG TOURS-u dostavi dokaz da ostvaruje prava iz zdravstvenog osiguranja zbog privremene sprečenosti za rad (uverenje izabranog lekara opšte medicine, ili izveštaj bolničke ustanove kojom se izričito potvrđuje iznenadna bolest i nemogućnost putovanja), i/ili uverenje o smrti, i/ili poziv za učešće u vojnoj vežbi. Slučajevi lokalnih terorističkih napada, eksplozija, zaraze, epidemija i drugih bolesti, elementarnih nepogoda, klimatskih uslova i sl., ne mogu se smatrati opravdanim razlozima za otkazivanje ili prekid rezervisanog putovanja od strane putnika, u odnosu na koje država nije proglašena vanredna situacija od nadležnih državnih organa prebivališta ili zemlje u koju se putovanje organizuje. Iznenadna bolest podrazumeva iznenadnu i neočekivanu bolest, odnosno zaraznu bolest ili organski poremećaj koji nastaje nakon zaključenja ugovora o putovanju i koji nije u vezi, niti posledica prethodnog zdravstvenog stanja, a od takvog je prirode da putnik zahteva lečenje, boravak u bolnici (hospitalizacija) i sprečava početak korišćenja ugovorene usluge. U slučaju da putnik obezbedi odgovarajuću zamenu ili ako BIG TOURS sam pronađe zamenu, BIG TOURS je u obavezi da putniku izvrši refundaciju u ukupnom iznosu, nakon odbitka samo stvarnih i nastalih troškova.
9. PUTNE ISPRAVE, ZDRAVSTVENE I PRAVNE ODREDBE
BIG TOURS ne snosi odgovornost i nije u obavezi da putnike koji su državljani drugih zemalja obaveštava o zahtevima (u vezi sa vizama, carinama, zdravstvenim odredbama, itd.) koji važe za odredišnu ili tranzitnu zemlju, a strani državljanin mora biti obavešten o ovim uslovima u nadležnom konzulatu i sam putnik treba da ispuni uslove i da blagovremeno i uredno obezbedi dokumenta.
Posebne usluge u vezi sa zdravstvenim stanjem putnika, kao što su specifična ishrana, alergije, invaliditet itd., moraju biti obaveštene BIG TOURS-u na nedvosmislen način (pre rezervacije usluge), u suprotnom BIG TOURS ne preuzima nikakvu posebnu obavezu, ili odgovornosti ili štete po ovom osnovu.
Putnik je dužan da se striktno pridržava carinskih, deviznih i drugih propisa Republike Srbije, tranzita i zemalja u kojima boravi, a u slučaju nemogućnosti da nastavi putovanje ili boravak i bilo šta drugo, sve posledice i troškove snosi sam putnik.
U cenu usluge nije uključeno putno osiguranje, osiguranje u slučaju otkaza ili osiguranje prtljaga. BIG TOURS savetuje obezbeđivanje polise osiguranja, i/ili osiguranja od putne odgovornosti, zdravstvenog osiguranja i osiguranja od nezgode. Ugovor o osiguranju se zaključuje samo između putnika i osiguravajućeg društva, kome se eventualni zahtevi direktno podnose. Putnik treba da pročita uslove osiguranja i obaveze iz ugovora o osiguranju. Potpisivanjem Ugovora putnik potvrđuje da je upoznat i obavešten o potrebi obezbeđivanja polise putnog osiguranja. Polisa putnog osiguranja ne pokriva obavezno zdravstveno osiguranje, a putniku se savetuje da to obezbedi, jer to može biti razlog da granični organi ne dozvole dalje putovanje ili da putnik mora da plati značajne troškove njegove/njene potencijalne tretmane.
10. REKLAMACIJE
Putnik je dužan da odmah i na licu mesta uloži obrazloženu reklamaciju u pisanoj formi predstavniku BIG TOURS-a.
Za pomoć, hitne slučajeve i druge slučajeve, putnik se može obratiti BIG TOURS-u pozivom na broj telefona +381641408637 ili na e-mail: office@bigtours.rs
BIG TOURS će bez odlaganja otkloniti nedostatke u slučaju obrazložene reklamacije, a putnik je dužan da u postupku reklamacije sarađuje u dobroj veri kako bi se nedostaci ili netransparentnost usluge otklonili u razumnom roku, u zavisnosti od prirodu reklamacije i prihvatiti ponuđeno rešenje koje odgovara ugovorenoj usluzi.
Ukoliko uzrok reklamacije nije otklonjen na licu mesta, putnik sa predstavnikom BIG TOURS-a sačinjava pismenu potvrdu u dva primerka koju obe strane popunjavaju i potpisuju. Putnik zadržava jedan primerak ove potvrde.
Ako je uzrok reklamacije otklonjen na licu mesta, putnik potpisuje potvrdu o tome, u suprotnom činjenica da je nastavio da koristi adekvatno alternativno rešenje znači da je usluga u potpunosti pružena.
Putnik ne može zahtevati srazmerno smanjenje cene, raskid ugovora i naknadu štete ako ne uredno i na propisan način, na licu mesta, odmah i blagovremeno obavesti ovlašćenog predstavnika BIG TOURS-a o nedostatke između pruženih i ugovorenih usluga. Ukoliko nedostaci nisu otklonjeni na licu mesta, putnik je dužan da u roku od osam dana od dana završetka pružanja usluge, odnosno u roku od trideset dana od dana utvrđivanja nedostataka, podnese obrazloženu i dokumentovanu reklamaciju samo na adresu BIG TOURS-A (pisana reklamacija na licu mesta, fakture o plaćenim troškovima, zahtevi u vezi sa vrstama neizvršenih usluga sa navođenjem činjenica i stepena neizvršenja kvantifikovanih u odnosu na svakog putnika, svedoka i drugih dokaza) i zahtevaju povraćaj sredstava razlika u ceni između ugovorenih i neizvršenih ili delimično izvršenih usluga. Svaki putnik koji potpiše ugovor u svoje ime iu ime lica na koje se odnosi ugovor ili lica koje je izdalo uredno punomoćje za zastupanje, podnosi prigovor pojedinačno, jer organizator putovanja neće uzeti u obzir grupne žalbe. Reklamacije i druge postupke putnik podnosi isključivo u elektronskoj formi na e-mail adresu office@bigtours.rs. BIG TOURS će uzeti u obzir samo blagovremene, obrazložene i dokumentovane reklamacije putnika, čiji se uzrok nije mogao otkloniti tokom putovanja na licu mesta i putniku elektronski potvrditi prijem reklamacije, odnosno saopštiti broj pod koji je njegova žalba uložena u zapisnik o primljenim pritužbama.
BIG TOURS će dostaviti pismeni odgovor u roku od 8 dana od dana prijema uredne reklamacije iu narednom periodu od 15 dana, ukoliko je reklamacija osnovana, izvršiti povraćaj razlike u ceni. BIG TOURS može produžiti ovaj period uz odobrenje putnika i upisati ga u knjigu reklamacija.
Ukoliko reklamacija nije potpuna i treba je dopuniti, BIG TOURS će odgovoriti putniku i zatražiti od njega da dopuni reklamaciju u propisanom roku, pod pretnjom odricanja. U skladu sa dobrim poslovnim običajima, BIG TOURS će putniku odgovoriti u zakonskom roku i u slučaju neblagovremenih, nerazumnih ili neregularnih reklamacija. Smanjenje cene po reklamaciji putnika može biti samo do iznosa koji se odnosi na uloženi i neizvršeni deo usluge i ne može da obuhvati već korišćene usluge, niti da dostigne iznos ukupne ugovorene cene.
Visina naknade, koja se isplaćuje po osnovu osnovane i blagovremene reklamacije, srazmerna je stepenu neizvršenih ili delimično izvršenih usluga. Ukoliko putnik prihvati isplatu naknade po osnovu srazmernog smanjenja cene, ili bilo koje druge vrste naknade, smatraće se da je prihvatio predlog BIG TOURS-a za mirno rešavanje spora, čime se odriče svih daljih potraživanja, protiv BIG TOURS-a u vezi sa spornim odnosom, bez obzira na to da li je potpisao pismenu potvrdu o povraćaju novca sa klauzulom o konačnom rešavanju spornih odnosa. Smatra se da je povraćaj razlike u ceni putniku izvršen i da je sa putnikom postignut dogovor u skladu sa zakonom, ovim Opštim uslovima, kada je BIG TOURS ponudio putniku realnu razliku u ceni. za neadekvatno pružene usluge. Svaki zahtev putnika za pokretanje postupka pred drugim licima pre isteka roka za rešavanje prigovora smatraće se preuranjenim, kao i obaveštavanje sredstava javnog informisanja i medija u suprotnosti sa Ugovorom.
11. OPIS USLUGA
Opis svih usluga objavljen na sajtu BIG TOURS-a predstavlja standardni opis prosečnog kvaliteta, karakterističnog za mesto, prevoz i objekat. Tehnički i vremenski uslovi i viša sila mogu uticati na vreme početka ili završetka usluge, a kako BIG TOURS ne može uticati na njih ne snosi se odgovornost za njih.
12. REZERVACIJA SMEŠTAJA, PREPORUKE HRANA, TRANSPORT
BIG TOURS će izvršiti rezervaciju smeštaja prema nahođenju putnika. BIG TOURS ne pruža usluge ishrane, ali može da organizuje njihovo pružanje prema nahođenju putnika; BIG TOURS vam može preporučiti i najbolje domaće restorane, taverne i gastro barove sa raznim nacionalnim i internacionalnim kuhinjama i kulinarskim specijalitetima. BIG TOURS će ponuditi uslugu prevoza Putnika sopstvenim vozilima po nahođenju putnika.
13. KROJAČKE USLUGE NA ZAHTEV PUTNIKA
Krojačke usluge po zahtevu putnika (u daljem tekstu: program po meri) je usluga ili kombinacija dve ili više usluga koje nisu u ponudi BIG TOURS-a ili usluge koje BIG TOURS nije ranije objavio, a usluga koja je izvršena na zahtev putnika. Program, analogno tome, podleže odredbama prethodnih tačaka ovih Opštih uslova, osim ako u ovom stavu nije drugačije određeno. Za pojedinačne i rezervacije na zahtev, putniku se naplaćuje depozit trošak rezervacije koji ne može biti manji od 50 evra. Ako putnik prihvati rezervaciju, depozit će biti uključen u cenu usluge. Ukoliko putnik ne prihvati ponuđenu ili potvrđenu rezervaciju, koja je u potpunosti u skladu sa zahtevima putnika, iznos depozita zadržava BIG TOURS.
14. ZAŠTITA LIČNIH INFORMACIJA PUTNIKA
BIG TOURS smatra poverljivim lične podatke putnika koje je putnik dao na dobrovoljnoj osnovi. Putnik je saglasan da nam organizator putovanja može koristiti za pružanje ugovorenih usluga, pri čemu se adrese, mesto, vreme i cena putovanja ili imena saputnika neće saopštavati drugim licima, osim osobama određenim posebnim propisima.
15. NADLEŽNOST SUDA U SLUČAJU SPORA
U slučaju spora nadležan je sud imenovan po sedištu BIG TOURS-a.